Nämä yleiset sopimusehdot koskevat NEEDEN EUROPA, S.L. -yhtiön myymiä tavaroita, jotka toimivat tuotemerkillä “Needen®” (“NEEDEN EUROPA”), sen omistamien verkkosivustojen www.needen.fi ja needen.com (”Verkko”) kautta internetkäyttäjälle (”Asiakas/Asiakkaat”).
NEEDEN EUROPA:n tunniste- ja yhteystiedot ovat seuraavat:
Rekisteröity toimipaikka: Via Laietana 47, 2. kerros, 08003 Barcelona
Y-tunnus: B-67329508
Sähköposti: customerservice@needen.fi
Puhelin: (auki 10.00–13.00 ja 14.00–19.00, maanantaista perjantaihin, pois lukien paikalliset juhlapäivät)
Tekemällä tilauksen Verkossa Asiakas vakuuttaa olevansa 18-vuotias ja omaavansa oikeustoimikelpoisuuden Verkon kautta tarjottujen tavaroiden ostamiseen. Tältä osin NEEDEN EUROPA varaa oikeuden pyytää Asiakkaalta milloin tahansa asiakirjoja iän todentamiseksi. Jos NEEDEN EUROPA toteaa, ettei Asiakas täytä ikävaatimusta, tai Asiakas ei vastaa pyyntöön tai ei tee sitä oikein, NEEDEN EUROPA ei salli kyseisen tavaran sopimusta.
Verkon kautta tarjottujen tavaroiden ostaminen tarkoittaa yleisten sopimusehtojen hyväksymistä; siksi ennen hyväksymistä ne on luettava huolellisesti. Jos yleisiä sopimusehtoja ei hyväksytä, tavaroiden sopimus ei astu voimaan eikä NEEDEN EUROPA ota vastuuta mistään seurauksista.
NEEDEN EUROPA varaa myös oikeuden muuttaa yleisten sopimusehtojen sisältöä ja/tai laajuutta milloin tahansa.
Menettely
Verkossa tarjottujen tavaroiden ostaminen edellyttää, että Asiakas noudattaa Verkon menettelyssä esitettyjä vaiheita. Tavaroiden ostaminen ei vaadi rekisteröitymistä Verkon ”Rekisteröidy nyt” -osiossa, koska tavarat voidaan ostaa suoraan ”Pikamaksu”-järjestelmällä tai Facebookin ja/tai Google Connectin kautta käyttäen niiden omia tunnuksia.
Asiakkaan on huomioitava, että pääsy Facebookiin ja Googleen ja mahdollinen rekisteröityminen niihin määräytyy Facebookin ja Googlen ehtojen mukaan, eikä NEEDEN EUROPA vastaa asiakkaiden mahdollisista näiden ehtojen rikkomuksista.
Myöhemmissä ostotapahtumissa, jos Asiakas on rekisteröitynyt, riittää käyttäjätunnuksen tai sähköpostiosoitteen ja salasanan antaminen ”Kirjaudu sisään” -osiossa.
Hinta ja maksutapa
Tavaroiden hinnat ovat euroissa Verkon mukaisesti, ja ne sisältävät arvonlisäveron ja mahdolliset muut soveltuvat verot ja maksut sekä toimituskulut, kaikki asianmukaisesti eriteltyinä.
NEEDEN EUROPA voi lisäksi tarjota alennuksia tiettyjen kampanjoiden yhteydessä, mutta näitä alennuksia ei voi yhdistää muihin kampanjoihin.
NEEDEN EUROPA varaa oikeuden muuttaa tavaroiden hintoja milloin tahansa. Joka tapauksessa Asiakkaan tilaamaan tavaraan sovellettava hinta on se, joka on voimassa siinä vaiheessa, kun Asiakas hyväksyy yleiset sopimusehdot valittujen tavaroiden osalta.
NEEDEN EUROPA tekee parhaansa tarjotakseen tarkat, kattavat ja mahdollisimman ajantasaiset tiedot tavaroista.
Asiakas voi maksaa käyttäen yhtä seuraavista maksutavoista:
- Luottokortti (Visa, Mastercard ja American Express)
- Pankkisiirto
- Maksualustat: Sofort, Apple Pay ja Amazon Pay
Maksun jälkeen Asiakas saa sähköpostitse vahvistuksen sopimuksesta sekä kopion näistä yleisistä sopimusehdoista.
Tavaroiden toimitus
Tilaus tulee sitovaksi, kun Asiakas vahvistaa sen ostoprosessin aikana.
Kun NEEDEN EUROPA on tarkistanut tilauksen oikeellisuuden, tavarat toimitetaan Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen Verkon ”Toimitustiedot”-osiossa ilmoitetussa ajassa, joka ei missään tapauksessa ylitä kolmeakymmentä (30) päivää siitä, kun Asiakas hyväksyy tilauksen. Toimituksia ei tehdä lauantaisin, sunnuntaisin tai kuljetusliikkeen juhlapyhinä; tällöin toimitus tehdään seuraavana arkipäivänä.
Asiakas voi milloin tahansa tarkistaa tilauksensa tilan ”Tilaukseni”-osiosta.
Tavaroiden toimitus katsotaan tapahtuneeksi, kun ne on asetettu Asiakkaan saataville.
Kaikki tavaroiden tilaukset ovat tavaroiden saatavuudesta riippuvaisia. Mikäli tavaraa ei ole saatavilla, NEEDEN EUROPA ilmoittaa siitä asiakkaalle ja voi tarjota vastaavanlaista tuotetta, jonka laatu on sama tai parempi; Asiakas voi vaihtoehtoisesti peruuttaa tilauksen ja saada maksamansa summan takaisin viimeistään kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa.
Jos Asiakas on poissa toimituksen tapahtuessa, toimituksesta vastaava kuriiriyritys jättää ilmoituksen, jossa kerrotaan, miten uusi toimitusaika sovitaan.
Vastuu
NEEDEN EUROPA ei vastaa toimitusvirheistä, jos Asiakas on täyttänyt Verkon lomakkeen virheellisesti. Jos toimitukseen vaikuttavia ongelmia ilmenee, NEEDEN EUROPA tiedottaa Asiakasta heti saatuaan tiedon ongelmasta.
Tavaroiden vaaranvastuu siirtyy Asiakkaalle siitä hetkestä alkaen, kun tavarat on asetettu tämän saataville ja, palautuksen yhteydessä, pysyy Asiakkaalla siihen asti, kunnes tavarat on toimitettu NEEDEN EUROPA:lle.
Takuu
Verkon kautta myytyjen tavaroiden takuu määräytyy voimassa olevan lainsäädännön mukaan, ja siten yleisesti NEEDEN EUROPA vastaa Asiakkaan havaitsemista sopimustason puutteista kahden (2) vuoden ajan tavaran toimituksesta.
Mikäli NEEDEN EUROPA:n myymässä tavarassa on virhe, Asiakas voi valita tavaran korjauksen tai vaihtamisen (ellei jompikumpi vaihtoehto ole mahdoton tai kohtuuton) tai vaihtoehtoisesti hinnanalennuksen tai sopimussuhteen purkamisen voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Asiakkaan on ilmoitettava NEEDEN EUROPA:lle havaitsemastaan virheestä kahden (2) kuukauden kuluessa siitä, kun hän on saanut virheen tietoonsa.
Edellä sanotun ohella katsotaan, että tavara on asianmukainen eikä takuu koske sitä, kun:
a) NEEDEN EUROPA:n myymän tavaran vahinko tai vika johtuu valmistajan tai NEEDEN EUROPA:n tai heidän vastuullaan toimivien tahojen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolisista tekijöistä (ylivoimainen este, onnettomuus tms.) tai asiakkaan suorittamasta virheellisestä kokoonpanosta ja/tai asennuksesta; ja
b) Myydyn tavaran vahinko tai vika johtuu komponentista, jota valmistaja tai NEEDEN EUROPA ei ole toimittanut, tai on seurausta muutoksista tai korjauksista, jotka on tehnyt joku muu kuin valmistaja tai NEEDEN EUROPA tai heidän vastuullaan toimiva taho.
Sopimattomuuden vuoksi palautettujen tavaroiden palautuskustannuksista vastaa NEEDEN EUROPA.
Peruuttaminen
Asiakkaalla on kaikissa tapauksissa neljäntoista (14) kalenteripäivän aika tuotteen vastaanottamisesta oikeutensa käyttää peruuttamisoikeutta ilman kustannuksia.
Asiakkaalla ei kuitenkaan ole peruuttamisoikeutta muun muassa (i) tuotteiden osalta, jotka on valmistettu selkeästi asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan, ja (ii) sinetöityjen tuotteiden osalta, joita ei voida terveydensuojelun tai hygieniasyiden vuoksi palauttaa, jos ne on avattu toimituksen jälkeen, sekä muissa sovellettavissa säännöksissä määrätyissä tapauksissa.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on täytettävä Peruuttamislomake ja lähetettävä palautettava tavara kaikkine ohjeineen, asiakirjoineen ja pakkauksineen.
Kun peruuttamisoikeutta on käytetty, NEEDEN EUROPA tekee hyvityksen ja palauttaa asiakkaalle koko ostohinnan ja toimituskulut viimeistään neljäntoista (14) kalenteripäivän kuluessa tavaran ja Peruuttamislomakkeen vastaanottamisesta.
Henkilötietojen suoja
Asiakkaan ostoprosessin yhteydessä toimittamien henkilötietojen osalta NEEDEN EUROPA, rekisterinpitäjänä, ilmoittaa, että tietoja käsitellään seuraavasti:
Tarkoitukset:
- Verkon kautta ostettujen tavaroiden myynnin hallinnointi.
- NEEDEN EUROPA:a koskevien tiedotteiden sekä mahdollisten tarjousten ja tuoteuutuuksien lähettäminen.
Käsittelyn oikeusperuste: Oikeusperusteena on sopimussuhteen täytäntöönpano. Verkon lomakkeissa Asiakkaan on täytettävä kaikki ”pakollisiksi” merkityt kentät. Jos kaikkia pyydettyjä henkilötietoja ei toimiteta, tämä voi estää pyydetyn sopimuksen toteuttamisen tai tiedotteiden lähettämisen. Asiakkaan on annettava oikeat ja ajantasaiset henkilötiedot, jotta rekisteritiedot ovat ajan tasalla ja virheettömät.
Säilytys: Henkilötietoja säilytetään voimassa olevien säännösten edellyttämän lainmukaisen ajan (erityisesti vero- ja kirjanpitosäännökset).
Tietojen luovutukset: Tietoja voidaan luovuttaa tilausprosessissa määritellyille rahoituslaitoksille ja/tai maksupalveluille tavaroiden maksun hallinnoimiseksi sekä tarvittaessa toimivaltaisille viranomaisille voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Rekisteröidyn oikeudet: Asiakas voi käyttää oikeuksiaan saada pääsy tietoihin, oikaista, poistaa, rajoittaa käsittelyä, siirtää tiedot ja vastustaa käsittelyä lähettämällä sähköpostin osoitteeseen customerservice@needen.fi. Jos vastaus ei ole tyydyttävä tai tarvitaan lisätietoja näistä oikeuksista, voi olla yhteydessä Espanjan tietosuojavirastoon (www.aepd.es).
Turvatoimet: NEEDEN EUROPA on ottanut käyttöön tarvittavat tekniset ja organisatoriset turvatoimet henkilötietojen turvaamiseksi ja niiden muuttamisen, katoamisen, luvattoman käsittelyn ja/tai pääsyn estämiseksi ottaen huomioon tekniikan tason, tietojen luonteen ja niihin kohdistuvat riskit, johtuivatpa ne inhimillisistä syistä tai fyysisistä tai luonnollisista olosuhteista.
Valitukset ja reklamaatiot
Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä NEEDEN EUROPA:an näiden yleisten sopimusehtojen alussa ilmoitetuilla tavoilla esittääkseen valituksia ja reklamaatioita. NEEDEN EUROPA sitoutuu käsittelemään ne mahdollisimman nopeasti ja joka tapauksessa kuukauden kuluessa niiden vastaanottamisesta.
Asiakkaalla on oikeus saada paperinen lasku kaikista tehdyistä tilauksista.
Mitättömyys
Jos jokin näiden yleisten sopimusehtojen ehto todetaan kokonaan tai osittain mitättömäksi tai pätemättömäksi, mitättömyys tai pätemättömyys koskee vain kyseistä ehtoa tai sen osaa, ja muut ehdot pysyvät voimassa. Kyseinen ehto tai sen osa katsotaan ikään kuin poistetuksi. Näin ollen yleiset sopimusehdot lakkaavat olemasta voimassa ainoastaan mitättömän tai pätemättömän ehdon osalta, eikä mikään muu osa tai ehto kumoudu, mitätöidy tai muutoin vaarannu kyseisen mitättömyyden tai pätemättömyyden vuoksi.
Kieli
Yleiset sopimusehdot on laadittu englanniksi.
Sovellettava lainsäädäntö ja toimivalta
Yleisiä sopimusehtoja sovelletaan ja tulkitaan Espanjan lainsäädännön mukaisesti.
Euroopan parlamentin ja neuvoston 21.5.2013 antaman asetuksen 524/2013, joka koskee kuluttajariitojen verkkovälitteistä riidanratkaisua, 14 artiklan mukaisesti Asiakkaille ilmoitetaan, että he voivat esittää vaatimuksensa verkkoalustalla osoitteessa http://e.europa.eu/consumers/odr.
Lisäksi, jos näiden yleisten sopimusehtojen tulkinnasta ja/tai soveltamisesta syntyy kiista tai ristiriita, toimivaltaiset tuomioistuimet määräytyvät kuluttajia ja käyttäjiä koskevan toimivaltaa koskevan sovellettavan lainsäädännön mukaan.
* * *
PERUUTTAMISLOMAKE
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on täytettävä Peruuttamislomake klikkaamalla tilauksen seurantasiivulla olevaa erityistä linkkiä ja lähetettävä palautettava tuote kaikkine ohjeineen, asiakirjoineen ja pakkauksineen.
Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä parantaakseen käyttökokemusta. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt kaikki evästeet evästekäytäntömme mukaisesti. Lue lisää